Colors
El color denotatiu
El color és un element essencial de la imatge realista ja que la forma incolora no repressenta una realitat realista. Pensem en una mateixa fotografia en color o blanc i negre.
Així, quan el color està sent utilitzant perquè una imatge sigui realista, descriptiva, de la representació (en el nostre cas fotogràfica), es defineix com a color denotatiu.
En aquesta divisió s'estableixen tres categories: color icònic, color saturat i color fantasiós.
Així, quan el color està sent utilitzant perquè una imatge sigui realista, descriptiva, de la representació (en el nostre cas fotogràfica), es defineix com a color denotatiu.
En aquesta divisió s'estableixen tres categories: color icònic, color saturat i color fantasiós.
El color icònic: És una diferenciació redundant del propi color denotatiu, que s'usa quan aquest exerceix una funció clarament potenciadora i identificadora del realisme de la imatge: la vegetació és verda, el cel és blau, bàsicament igual a com seria la vida real.
El color saturat: Fa al·lusió a un cromatisme exaltat de la realitat mostrada per la imatge. Els colors d'aquesta representació es veuen alterats i són més densos, més purs, més lluminosos.
El color fantasiós: És una altra variant de la denotació cromàtica realista que esdevé de la manipulació fantasiosa del color de la imatge, que no obstant això deixa sempre reconeixible la iconicitat de la forma representada.
Aquesta imatge està en el subapartat de "color icònic", ja que com clarament es pot veure, els colors que hi ha són colors reals i no estan distorsionats, el que fa que la imatge sigui realista. La paret és vermella igual que els coixins i la manta, com és en la vida real.
enllaç habitació color denotatiu icònic
Aquesta imatge pertany al subapartat de "color saturat", com es pot veure els colors de la imatge són els reals, el que passa que estan més exagerats, exaltats o més forts. El que fa que els colors siguin més intensos del que realment són.
Aquesta imatge la posarem en el subapartat de "color fantasiós", i el que es pot destacar a simple vista és una alteració del color realista, canviat, a com bé indica el seu nom, a un color fantasiós o diferent del realista. Tot i això encara es pot reconèixer la forma representada, en aquest cas un plàtan.
Aquesta imatge està en el subapartat de "color icònic", ja que com clarament es pot veure, els colors que hi ha són colors reals i no estan distorsionats, el que fa que la imatge sigui realista. La paret és vermella igual que els coixins i la manta, com és en la vida real.
enllaç habitació color denotatiu icònic
Aquesta imatge pertany al subapartat de "color saturat", com es pot veure els colors de la imatge són els reals, el que passa que estan més exagerats, exaltats o més forts. El que fa que els colors siguin més intensos del que realment són.
El color connotatiu
És un component estètic que afecta les subtileses perceptives de la sensibilitat. El color connotatiu és l'oposat al denotatiu. Fa referència a significats no descriptius ni realistes del representat, sinó a valors psicològics, simbòlics o estètics, en els intervenen múltiples factors d'àmplies subjectivitats.
El color psicològic Fa referència a les diferents impressions que emanen de l'ambient creat pel color, que poden ser de calma, de recolliment, de plenitud, d'alegria, opressió, violència, romanticisme ...
El color simbòlic Els colors, també suporten un significat simbòlic més o menys reconegut, si bé altament condicionat per altres factors adjacents. Alguns exemples serien: blanc (que et pot transmetre llum o claretat o puresa), vermell (que et pot transmetre perill, algo dolent...), això sí, cadascú ho interpreta com vol.
Aquesta imatge es pot categoritzar als dos apartats: En el psicològic perquè el que ens transmet a cadascuna de les persones, és passió, romanticisme, amor... Ja que és una escena de un sopar i amb el color vermell com a destacant, que pot indicar amor. I en el simbòlic també es podria posar, ja que tant els simbòls com els colors d'aquesta imatge tenen un significat establert. Per exemple la rosa vermella representa un regal d'amor, la copa de vi vermellosa, podria dir-se que representa passió en aquesta escena, la decoració del sopar.. I el color vermell en si, com tots els altres colors, té una simbologia establerta, que és: Amor y odi, calor i passió. Que és com podria estar representat aquí.
Aquesta fotografia també es podria categoritzar en els dos apartats: En el psicològic perquè a mi personalment aquesta imatge amb el tigre negre i el color de fons també de color negre em transmet por, nerviosisme i agresivitat, ja que el tigre està rugint i se li veuen les dents de color groc i gegants. I simbologicament, significa algo molt semblant, el negre inspira a sentir de dues maneres, de forma negativa i positiva, però aquesta imatge va més cap el negatiu, així que explicaré les negatives, que són la depressió, la mort, la supressió, l'amenaça i la por. I el color de les dents enormes de color groc representen perill.
El color esquemàtic
És el color considerat exclusivament com a matèria cromàtica i extret de qualsevol context icònic. S'utilitza per pintar els objectes de disseny i els missatges gràfics. El color esquemàtic és combinable en tons i matisos, però sempre s'usa com a color pla.
Dins d'aquesta distinció del color esquemàtic s'inclouen les categories definides com a color emblemàtic i color senyalètic.
L'emblemàtic és un color simbòlic, pràctic i utilitari, creat sota l'esperit corporativista, per ajudar a identificar i memoritzar, organitzacions, o institucions de l'entorn social. Són colors emblemàtics, els que omplen símbols com les banderes nacionals i els colors institucionalitzats pels partits polítics, clubs esportius ...
foto chupachups
Aquesta imatge, és el logo de la marca de "chupa chups", representada tan sencilla com es veu, amb dos colors amb la simbologia de ser càlids, el vermell i el groc, posats en aquesta imatge per representar això, calides i que es vegui amigable.
El senyalètic utilitza tota la força del color esquemàtic, per esdevenir la base d'un amplíssim repertori de signes gràfics de fort impacte visual que coneixem com a codi senyalètic. Són colors d'alta saturació, emprats en la seva condició de "colors plans", en el grau de major esquematització i visibilitat. S'apliquen per senyalitzar i centrar l'atenció en punts estratègics (de carreteres, carrers, fàbriques ...), expressant un significat concret segons el color, així: vermell, prohibició (girar, aparcar, fumar); groc: perill (contaminació, electricitat), etc...
senyal trafic
Les senyals de trànsit permeten donar informació als usuaris que van amb vehicle o peatons que van per camins, carrers o carreteres. L’elecció dels colors, va molt lligat a les teoríes psicològiques sobre els colors, ja que realment ajuden a que una informació provoqui una resposta, atenció o reacció en l’usuari. L’elecció d’un color o un altre, en sí, ja dóna una informació, sense saber encara quin símbol hi ha. El color vermell en els senyals són de reglamentació, i per tant inclou les de prohibició. I en aquest cas tenim una senyal de tràfic que ens indica prohinit el pas
Comentarios
Publicar un comentario